Thursday, September 23, 2010

Awak sayang saya. Tapi saya selalu cakap tak.

Buat julung-julung kalinya saya cerita pasal awak. Awak dah ready ke? Kalau dah, awak letak je mata awak dekat skrin. Lepas tu awak boleh pergi kalau awak nak.

Awak tahu tak hubungan ni dah tua bangka? Saya pasti awak tahu. Walaupun kadang-kadang saya lupa apa tahun sebenar kita bermula. Awak hebat. Karakter kita macam langit dan bumi. Bagai air dan minyak. Bagai ayam percik dan kuah kacang. Kehh kehh tak de la. Ehh kau boleh serius tak? Okay okay. Serius serius.*kening rapat*. Buat cepat muka sedih sekalipun tak sedih.

Dulu saya tak gemar awak. Tapi sekarang awak kegemaran saya. Awak seperti Ferrero Rocher bersalut kekacang disukai saya. Sekarang saya tahu awak sedang mengembang dengar segala puji pujian yang tak seberapa bagi saya. Sebab saya tahu awak melebih-lebih. Saya serius ni.

Saya pernah tanya. Awak sayang saya tak? Awak kata "sayang" . Tapi saya kata awak tak ikhlas. Saya kata awak cakap macam tu terpaksa padahal awak betul betul sayang saya. Awak tak kedekut. Awak tak pernah berkira kira dengan saya. Sebab saya cuma ada satu. Dan awak tahu tak perlu kira benda yang satu. Kah kah.. Proceed...

Awak sanggup susah susah untuk saya. Banyak betul permintaan saya. Saya demand. Saya kata saya teruk. Saya tanya awak. Saya ni suka habiskan duit awak ke? Awak cakap tak. Tapi saya tau jawapannya "YES!".. Kau ini melampau ya??? Suka suka nak habiskan duit aku?? Tapi awak tak pernah cakap macam tu dekat saya. Saya bertambah sayang kat awak.

Awak kata awak penat. Awak banyak kerja dekat tempat kerja hari ini. Tapi saya paksa awak teman saya pergi beli barang yang sebenarnya tak penting. Awak rela untuk saya. Awak buka kotak masa depan awak. Awak kata saya saya di sana. Awak kata nak tunaikan impian saya. Ada rumah besar, kereta kegemaran saya dan bawa saya shopping macam orang gila.. Awak terus terang awak tak mampu tunaikan apa yang saya nak sekarang. Sebab awak baru mula cari pendapatan. Awak suruh saya sabar.

Ingat tak kaki saya kene langgar dengan durian masa dekat pasar dulu? Pakcik itu teruk. Dia boleh buat dekkk je dah lekatkan kaki aku dekat durian dia. Hah, awak tarik dan protect saya macam saya budak kecik. Terharu.. Tsk tsk..=( Awak jahat. Awak manjakan saya sampai saya rasa kehilangan awak walaupun kita berjauhan kejap.

"Awak, saya nak Almond Cadbury." Awak buka dompet awak. Awak cuma ada 7 ringgit untuk makan sementara tunggu gaji esok. Saya tau awak beri duit belanja pada emak awak. Awak sangat baik. Awak adil pada saya dan paling penting pada family awak. Awak pandang muka saya. Mulut saya muncung. Awak senyum dekat saya. Saya nampak muka awak sedih tapi awak ambil cokelat tu dan pegang tangan saya ke kaunter untuk bayar. Saya tak kata apa-apa. Saya kaku dan tenung muka awak. Saya sebak. Saya nak nangis tapi saya takut awak kata saya gila. Lepastu awak peluk kepala saya ke dada awak. Awak sayang saya. Awak betul-betul sayang saya.

Satu hari yang saya harus percaya. Awak menangis takut saya hilang. Tapi mana mungkin saya hilang? Saya tak pandai magic.
WOOOIIII!!!! Okay okay sorry. =( Tsk.

Saya pun nangis sebab saya tak nak awak hilang jugak. Ye tau la awak tak ada magic tapi saya cakap saya tak nak jadi saya tak nak la. Awak jangan try and error nak tinggalkan saya. Awak genggam tangan saya pastu awak cakap saya teman hidup awak yang paling baik dan memahami. Tapi saya cakap awak tipu. Sebab saya tau awak cuma nak sedapkan hati saya. Saya nangis teresak esak bila awak cakap awak terlalu sayang saya. Seolah-olah awak nak pergi jauh dari saya. Kini hari dah malam. Awak kata mata awak semakin lemah. Saya dah tak mampu nak berkata kata lagi. Awak cukup baik buat saya. Terlalu banyak sehinggakan saya tak mampu ungkap dengan kata kata. Saya harap awak tidur dengan lena. Selamat tinggal sayang. Awak kata awak pergi tidur dulu. Esok nak kerja. Good Nite sayang. Jumpa bila saya balik nanti!! O_O

13 comments:

M I A J A M A L U D D I N said...

saye suke.. ^_^

Ain Atika Zailani said...

ngeeee....thanks sayang!!!

Anonymous said...

nak nangis... asal gedik sgt wat cite sedih2 ni.. tak suke2!!!... sbb tekak sakit sbb thn nangis.. hahahahhaa...

ILA HonEyBuNNy said...

so sweet...terharu baca...'-)

Anonymous said...

bez nye,...nk ngs se bce

Ain Atika Zailani said...

honey= ngeeee....=)
anonymous 1= aihh...macam tak ada kene mgena tekak dengan mata.

anonymous 2= jom la nangis sama sama...=) weeeeeeee.....

Zaza Hermosa said...

pergh. sweetnye .. nak tompang sekaki.. hahaha..
wish ko n die kekal sampai dunie akhirat..
aku suke korang! haha

Ain Atika Zailani said...

hah????suka boyfren aku???? jangan jan.... nangti aku rugi...wahahah=p

fathiah said...

besh...!!mcm real..ade ke laki yg baik mcm 2 kat dunia ni..huhu~
jz a story..huh

♥NabiEla FarHanA♥ said...

sweet n nce sgt...i like..!he3...

Ain Atika Zailani said...

fathiah= fyi...this is real story in my life...=)

nabila= thanks...=)

ejaiphoto said...

heheheeeeeeeeeeee

ejaiphoto said...

bagus lah heheheeeeeee....