Sunday, October 3, 2010

Say no to click Fraud

KATAKAN TIDAK UNTUK KLIK PENIPUAN.

Saya amat tegas sekarang. Tolong beri banyak perhatian! Faham semua?
Kita mula.

Tahukah anda Nuffnang sedang merajuk kini? Nuffnang menghentikan program regular untuk sementara waktu dan saya nak beritahu anda tentang mesej perkhidmatan masyarakat yang nampaknya mungkin memberi kesan buruk terhadap kempen ini. Kempen apa tu? Seperti yang kita tahu ada 2 jenis kempen dimana membolehkan para blogger memperoleh pendapatan sampingan iaitu Metered Cost per Impression (mCPM) Campaign (dibayar berdasarkan bilangan pengunjung yang melihat iklan yang berjalan di blog) dan Cost Per Click (CPC) Campaign (dibayar kepada blogger berdasarkan jumlah klik yang dihasilkan pada iklan.)

Pernah kah anda melakukan kesalahan-kesalahan ini sepanjang anda dibawah Nuffnang Community?

Kesalahan satu : Mengklik iklan blogger lain dan meninggalkan komen meminta pemilik untuk mengklik iklan anda kembali. *kira give and take lah. Banyaklah kau.
Kesalahan dua : Meminta bantuan pengunjung blog untuk mengklik iklan di blog anda. Kesalahan tiga : Mendaftar sejumlah besar blog dan klik iklan di blog anda.
Kesalahan empat : Berulang kali beralih ke IP yang berbeza untuk mengklik iklan sendiri
.

Sangat tidak jujur ya? Sila bertaubat sekarang. Untuk memberi anda pengetahuan sebenarnya sistem di nuffnang mampu mengesan tindakan seperti mereka diatas. Anda mungkin dikenakan tindakan undang undang jika didapati bersalah.

Iklan Banner dibeli oleh pemasang iklan untuk mempromosikan kempen iklan mereka. Iklan seharusnya diklik jika penonton tertarik untuk mengetahui lebih lanjut tentang kempen iklan, bukan maksud mendapatkan wang tambahan. Ini akan merosakkan mutu kempen ini.

Mungkin ramai nuffnangers yang tidak tahu mereka dah buat kesalahan tersebut. Maka hari ini saya telah beri anda pelajaran yang amat bermakna. Sila ikut. Haiipp!!!

5 comments:

Admin said...

Saya pun buat entry yang sama gak .. ish ish ish ... ada ehh ...

http://hasrulhassan.blogspot.com

Fuz said...

aku letak je nuffanf punya iklan.
tapi malasn nak ambik tahu pun.haha

ana said...

daftar nuffnang sbb lebih tertarik nak trace pengunjung ke blog dr nak dpt duit...hehehehe

Ain Atika Zailani said...

hehe...bagusla...tapi tak boleh sebab nk duit buat macam tu...hehe...saya pun belum iklan kan apa iklan dari nuffnang..keh3...tapi nasib baik dah tau awal awal apa yang betul apa yang salah...so nanti bila nk iklankan nuffnang punya iklan tak buat salah..huhu..amin..

tukang karut said...

mmg aku tkde duit,tp aku tk daftar nuff pun cz aku tk glam!