Friday, May 20, 2011

Kearah kehidupan yang lebih hijau di Bentong, Pahang.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda kini bersama saya Ain Atika Zailani bersiaran secara langsung di perkarangan Sri Pentas Bandar Utama. Laporan hari ini ialah mengenai perjalanan ilmu ke Bentong, Pahang. Kawan-kawan pernah pergi tak? (Ehh kenapa nada tiba-tiba dah tak macam wartawan ni?)


Bersama Hidayah Hamzah menemani sesi bergambar pagi.


Diiringi rakan-rakan skuad yang lain berbekal kan walkie-talkie yang hampir mencucuk mata Cik Ct Wawa.


Ya begitu lah seperti biasa ada yang focus dan ada yang tidak.



Seperti yang di janjikan. Nimatilah hidupan hijau disini.


Ini antara tumbuhan yang terdapat dalam hutan belantara. Kinjauan Cendawan.


First time tengok pokok berbelit. Saya taktau apa nama pokok ni. Jadi saya beri nama Pokok Putar Belit.


Ni dah macam tirai aku tengok. Kau bagilah nama sendiri.


Mana-mana pun memang tak lepaskan peluang bergambar. Takkan sekali-kali.




Hishh tak lah. Ni bukan rumah hantu.


Kau tengok lah tu.



Cantikkan? Maka hargai hidupan hijau.



Ya! Masih menyempat!



Inilah pemandu pelancong baru kami. Nyiahahha...






Eh eh anak dara ni.



Selamat balik menaiki truck. Okay mesti ada penutup formalnya. Sampai sudah diakhir rancangan jumpa lagi di siaran dan waktu yang sama. Saya Ain Atika Zailani mengakhiri laporan myTV. Nyiahahahah!!!

26 comments:

ubi said...

anda wartawan ke?..mcm ayat wartawan je..hehe

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

cantiklah gmbr air terjun yg low shutter tu... suka.. =)

http://ciklaylapipigebu.blogspot.com/

Marya Hana . said...

canopy kat sini lagi gerunnnnnnnn!

Kyril said...

yg macro2 tu lwaaa
air tu pon style ;)

Ain Atika Zailani said...

ubi=hahahahha...berangan ni..
cik lyla= yeke? hehe thanks cik lyla..
marya hana= kat mana tuh?
kyril=hiiii thanks kyril=)

ejulz said...

best dapat join program camni.. :)

Ain Atika Zailani said...

memang best kalau semuanya pon sporting=)

nur athirah said...

u are gojes !! bst nye ! nk join jgk !! -.- hee ~

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

yelah cik tika zailani... .. =) welkem...

Ain Atika Zailani said...

athirah= hah? nak join??? dah lepas dah...lambat bagitau..=p
cik lyla= heheh=)

MéuzAngelo™ XXIII said...

best..! lme tak gi kat situ.. :)

harrazdani said...

nice pic...especially cendawan tu...;-)

diyanah dzai said...

bestnya ! ;)

AiDa AzRyN said...

cambest je aktiviti anda. hehe. ;)

Ain Syaqilla Hamid said...

i miss some of the people i know here. huaa. bebudak SAB dulu. :(

.fariza. said...

meriah.
nampak best lar aie terjun tu.

Ashraf Jalil said...

hoho..trip yg menarik sungguh

HonEyBuNNy said...

terpegun jugak la tengok pokok yg diberi nama putar belit tu..hehe

E-one said...

wah cantiknya tempat!!best!

Azman Roslan said...

bentong?? kat mana ni?

:.f@f@u.: said...

wah !best.. p dusun eco resort ke ? ermm , bentog dah dekat dgn raub .. dtg la raub .. banyak hutan yg boleh dilawat .. air terjun pon banyak ..

:.f@f@u.: said...

wah !best.. p dusun eco resort ke ? ermm , bentog dah dekat dgn raub .. dtg la raub .. banyak hutan yg boleh dilawat .. air terjun pon banyak ..

Ain Atika Zailani said...

MéuzAngelo™ XXIII = hhehehhehe xpe nanti ada masa pergi ye..

harazdani= hehehhe,,,nasib nasib je tuh...

diyanah dzai= yeayy mmg best!!

AiDa AzRyN= heee syok2~!!

Ain Syaqillahehe= tu lah u cepat sangat pergi! huhu

fariza= tu bukan air terjun tu...tu saluran air je...huhu

Ashraf Jalil= hee alhamdulillah..

HonEyBuNNy=kihkih suka hati kite je..

E-one= heee pergi lah promote ni sekali sekala berhutan...air kat sanan sejuk gila.

Azman Roslan= alaa kite x faham soalah awak .bentong kat pahang. nama kampung tu tak tau apa..lupa...

:.f@f@u= heheh yeke tak tau pulak..hehe insyaallah..berkesempatan nanti pergi jugak..=)

dea izzana said...

eee cntik2 pmndangan..:)

Marya Hana . said...

sem ni i pegi taman negara pahang..

akubiomed said...

Lama tidak buat jungle trekking. Last semasa di kolej dahulu.