Tuesday, May 24, 2011

Bukan Perempuan Biasa

Bangun seiring jarum jam pada angka 1 tengahari (eh sepatutnya petang, untuk tidak nampak terlalu lewat jadi saya pilih tengahari). Adalah rutin perempuan luar biasa. Bukan perempuan biasa. Jadi saya adalah perempuan luar biasa itu. Ya! Sayalah.

Adakah saya tidak membantu emak didapur?
Sungguh mengecewakan.

Adakah saya tidak menjemur kain diampaian yang tinggi itu?
Sungguh pendek.

Adakah saya tidak menonton sinetron bersama emak?
Sungguh rugi.

Adakah saya seorang perempuan yang menanggung risiko di reject bakal ibu bapa mertua?
Sungguh tragis.

Oleh itu saya harus lebih tekun menyusun jadual tidur dari angka 6 pagi ke angka 1 tengahari kepada angka 12 malam ke angka 6.30 pagi itu pun dah cukup awal.

Atau perlu lebih awal?

27 comments:

Marya Hana . said...

hehe.. bab bangon awl tu i failed.. (T.T) macam mana nak kawen..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

oh. kalau dah kebiasaan susah nak ubah

tapi...

dengan peningkatan umur & bekerja... secara auto dia berubah. awal malam mesti dah letih

HonEyBuNNy said...

hehe...

ain...kita geng lah..kalau ila di rumah macam tu la rutin harian...haha

bila mama cuti...bangon la awal sikit...konon2 anak yg rajin...amik hati mama katakan..hahahha

Ain Atika Zailani said...

hana=hahahha belum ready tuh...
aimi= hak ahh betul jugak tuh dah kebiasaan mmg ssh nak ubah..hurmm...
honey= ahahahha..kite ada emak ke x ada emak pon sama je..heheh... selalu kena bebel je.

Amna.Qadeeja said...

haha serupa2 !

mari sme2 jadi kelawar grr

Uchi kay-f @hmad said...

bgn awl atau tidur lewat bukan soal pokok yg penting dpt tidur yg berkualiti ye tak?


hi3...bakal mak mertua kompem mmbebel sampai penat taw !

k a k L a m p said...

holla... new here.. heee... klu student... mmg cenggitu ler life nyer.. tido mkn sume x nentu.. anyway i follow you..

muhamad hanif said...

AHAHAHAH,

budakbudak memang macam tu..tengok aku ni.bangun pkul 12.30 tau..awl dari kau..

kahkahkah !

Mimie Cikonett :) said...

eh sama lah kita, susahnye nak tidur dan bangun on time. heheh.

EZAN IDMA said...

perlu lebih awl. haha:) follow u sweety

Ain Atika Zailani said...

hahhaha memang student kena jadi kelawar..ye betul yang penting tidur berkualiti...yeayyy!!! thanks follow ye ezan dan kak lamp!!=) happy sungguh!!

Pocket said...

terbalikkan semua jam dlm uma anda,
maka kul 1 tgh ari tu, nampak la kot cam kul 7 pg,
still awal kan :D

ejulz said...

guna tangga la nak sidai baju kat ampaian.. haHa

imah said...

memasak jangan lupa ain ^^

cimon said...

tinggi sgat ke ampaian tu? (@_@)

nawal addina said...

haip ! ank dara taleh bngun lmbat !!

hee ~

cik aiskrimmj said...

hehe..cik ain...cik aiskrim pn slalu jgk asyik bgun lwt..haha..plg truk tula kol 1..hahaha

♥e'in♥ said...

tido lmbt laa nie kn.. sbb tu bgn pon lmbt..

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

memang luar biasa! hehe :D

ARJUNA.Inc said...

hahha...lewat sgat da 2 u...awl la cket g...hadoi..kul 4 pgi ke bru la terbaik..hehe..

ARJUNA.Inc said...

hahha...lewat sgat da 2 u...awl la cket g...hadoi..kul 4 pgi ke bru la terbaik..hehe..

padle said...

teruk betoi......

asfira aminuddin said...

i susah la nak bngun awal dear. tp bila da bngun tghari terik tu, i terus tlg mama kat dapur! seyes mama tersenyum. haha. :)

rNesZaiNe said...

HAHAHAHA :D
Yang tak tahan , tang sinetron .
Sgt rugi kalau mis 1 episd . Ehhe

PHIRDOTE said...

haha yg penting ada usaha nk berubah :)

Eazy Izzuddin said...

tidur awal dan bangun awal.. ;)

MyMye MyMya said...

hahaha awl yea....