Saturday, October 29, 2011

Biasa

Biasalah.
aku perempuan biasa,
tapi mahu goncang bumi,
pincang kembali mereka yang telah ganggu peribadi.

Aku perempuan dengan kebiasaan,
tegap berdiri, mengalahkan berhunus pedang pembunuh diri,
terus berjalan perhati ekor bumi.

Takut berpijak di bumi berbatu tajam?
sampai pejam kau terdiam.

bagaimana mahu dibela nasib malang?
jangan berlaku sumbang terhadap diri, tolong sayang.

aku jauh dari sempurna,
tapi jika kau sudah kenal aku dalam-dalam,
kau mungkin akan TERjatuh cinta,
walaupun cuma dengan aku yang biasa-biasa.

11 comments:

pepol said...

fuyoo...

Ain Atika Zailani said...

muehehhehehe=p

syabab said...

wahhh maksud mendalam...hehe eneway thx for visiting my blogs... salam ziarah for the 1st time from syabab...hehe btw bunyi cute lak ayat "jangan berlaku sumbang terhadap diri, tolong sayang.
"...hehe

kura said...

wuhhh.

Terbang Bersamaku said...

suka dgn puis nie..ade bakat..
~ manusa biasa yg tiada sempurna, tapi kt boleh menjadi yg terbaik dgn berusaha keraah itu...smoga kamu beroleh kebahagian yg di cari..(^___^)

El-Janna said...

nice la^^
aku pun dah terjatuh cinta:))

Pocket said...

kamu bukan biasa,
kamu luar biasa,
simetri kamu luar biasa,
angin menghembus rambut mu luar biasa,
'warna'kamu luar biasa.

jatuh cinta?
pasti ramai dah yg binasa :D

(",anahraF said...

nice gila plus meaningful lah !

Ain Atika Zailani said...

hehe...thanks kawan2 ku tercintaaaa!!! nyiahahhaah=p

APi said...

semua orang merasa mereka biasa biasa..
walau hakikatnya manusia itu unik semuanya..
setiap orang lain sifat dan zatnya..
tak kenal manakan pula nak bercinta.. =]

Hadzlami Husin said...

da jadi lagu ke ni?