Tuesday, November 9, 2010

Kegembiraan tanpa mata

Lepas I buli orang, orang buli I balik. Dorang kata I tak ada mata. Boleh jadi dorang buta. I suka ejek dia kipas anak pakai lengan. Tahu tak lengan yang bawah tu. Yang layut layut tu. Boleh bayangkan tak berapa tebal sampai boleh kipas kipas. Dia marah gila. Selain perempuan muka ketat I panggil dia gemok. Ouhh comelnya gemok. I memang panggil orang suka hati. Kan dah cakap I gangster. *kening rapat*.

Memang beboloo dengan I sebab I suka sakat dorang. Lepastu nak kata I tak ada mata. Nanti dah kawen anak nangis I tak nampak anak. Sebab I gelak tak nampak mata. Bila I gelak dia paksa I bukak mata. Gila apa. Ada ke orang gelak mata terjojol? Tapi I happy dapat gelak.


TIRUMACAMSAYA

Ini ada lagi satu masaelah. Masaelah orang melayu nak jadi peramah. Biasa kalau nampak siapa siapa yang dia kenal jalan sorang dia tanya macam ni. "Haii sorang ke?" Nak peramah punya pasal. Dah nampak orang jalan nak pergi pasar tanya lagi "nak pergi pasar ke?"

Woohh kau faham tak dia cakap apa? Aku tak faham. Apa kene mengena orang melayu nak jadi peramah dengan kegembiraan tanpa mata? Tak ada kena mengena. Sepatutnya kena masuk dalam entri lain. Betul !


TIRUMACAMSAYA

I suka perkara yang menghiburkan. Kawan-kawan amat menghiburkan sampai I boleh lending atas tilam empuk sambil makan keropok melancong. Keropok melancong ialah keropok muruku. Packet putih. Kalau beli cuba tengok bahagian belakang ada suggestion boleh makan ketika sedang malancong, menonton tv, dan berkelah. I feel macam I tengah melancong. Sambil tu I menonton dorang bersuka ria. Sungguh terhibur sampai tak ada mata. Nging nging nging ! (=_=)

13 comments:

HonEyBuNNy said...

betul tu..org melayu gtu kan.,dah nampak sah kita sorg..mau tya lagi...kdg2 ila perli balik..hehhe....comei la kucg tu lending..heheh

M a W a D D a H said...

nak kawan ngan kamu lah sebab menghiburkan...lalala...:)

Ain Atika Zailani said...

honey= hah..tau tak pe.. kadang kadang I pon macam tu... tapi selalu I mintak no talipon..huah3,,,

mawaddah= boleh !! saya suka kawan banyak banyak!! yeahh!!! dapat kawan baru !!!

nurayunni said...

wah..comey la blog kamo..suke2 singgah cni...

Ain Atika Zailani said...

nurayunni... thanks darling !!

hiro said...

hihi.

ahmad endo said...

aku suka pose kucing tu......hehehe

BLADE EDGE said...

Salam..

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

Anyway kalau ada masa, silalah menjelajah ke blog saya.

regards,
BLADE EDGE

Rashid said...

hehe.. gelak je bila .. gangster 'kening rapat'..
Sedang bayangkan bagaimana rupanya bila kening rapat.. ;)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kucing ngan tuan sama pelik

Ain Atika Zailani said...

rashid= haha...cubalah baru tahu..
brutal= mana ada pelik...ngeh3...
endo= macam tu barula sempoi...

Ain Atika Zailani said...

blade edge= baikk...saya datang segera...wink2..

Anna Boleyn said...

hahahaha so funny la ur entry. btw i know i know keropok maruku ikan tu.. suka jugak. hehe ;p


p/s :hari sabtu ngan ahad rajin on9 tak? bagi jawapan kat sini :

Anna Boleyn's Survey 2 : Weekend....... Get Online or Hang Out??