Thursday, November 18, 2010

Mengapa kerap berjumpa lelaki salah?

Pelik sungguh ya ini perempuan gangster mau bicara soal cinta. Haihh gila baru hari pertama tengok drama bersiri indonesia tajuk Cinta dan Anugerah tiba-tiba dah pandai sleng indon. Siap omong soal cinta lagi. Dah baca tajuk ? Jom belah.

Belah sini.

Jangan tau nak cari salah orang aje. Cuba kaji kekurangan diri. Meh baca. Kot-kot ada yang terkena batang hidung hampa.

1. TERLALU TERDESAK.

Kau ni tak habis-habis fikir cinta cinta cinta. Bila tengok orang lain bahagia dengan pasangan dorang kau pun sibuk nak lepas tu terus bukak pintu jendela cermin tingkap kereta semua. Rembat aje mana-mana dan. Lebih-lebih pulak kalau dia panggil kau sayang. Cair dohh. Jadi betullah hati perempuan bak kerak nasi. Kalah dah.

2. TERLALU SUNYI.

Kau ni terlalu sunyi sampai seharian keseorangan. Jarang sangat nak bergaul dengan orang dan keluarga (keluarga pun orang). Situasi macam ni la yang buat kau mudah didekati lelaki tak berhati mulia maksudnya tak bertanggungawab. Memang kegemaran lelaki ini menghimpit-himpit anak gadis yang suka menyendiri kerana lebih mudah dirayu. Hidup ni luas dan penuh dengan keseronokan maka kecapi dengan beria-ia. Menang dah.

3. BUAT-BUAT JUAL MAHAL.

Selalu cakap tak kan sesekali biarkan lelaki manyakiti hati kau. Tapi hakihatnya tak. Ego sangat lah kau. Nak orang lain nampak kau bagus. Sebab tu lelaki nak dekati kau yang pada dasarnya kau nampak mahal tapi sebenarnya tak malah mampu bukak seluas-luasnya pintu jendela cermin tingkap kereta tadi. Lelaki dah arif menilai perempuan yang jual mahal atau buat-buat jual beli. Eh mahal.

4. GAYA SEPERTI MENGGODA.

Kadang-kala kau tak sedar gaya dan jelingan membuat lelaki buaya terpanggil untuk dekat. Lelaki memang tak akan lepaskan peluang yang ada depan mata. Oleh itu jagalah penampilan bila memandang seseorang. Mungkin niat kau bukan untuk menggoda tapi niat itu tak boleh dibaca oleh buaya. Ya ya ya. Buaya.

5. TERLALU NAK MENUNJUK.

Selalu bercitarasa tinggi dan mengimpikan lelaki hebat supaya orang lain kagum dan memuji-muji kebolehan kau memiliki lelaki gagah. Asal kaya aje boleh lah. Tak salah impikan lelaki kaya tapi jangan terlalu berharap kesenangan dari pasangan kau. Cari kesenangan sendiri supaya ianya berkekalan dan orang terus kagum kerana usaha kau.



Hati-hati ya ! Cakap manis baekk punya kasi. Lepas manis jom blahh..!

18 comments:

BLADE EDGE said...

salam...

maybe belum jumpa org yg betul lg kot....

Sasa Al-Sharif said...

pandai-pandai la menilai. namun kadang2 lelaki ni ada yang seperti rimau menyembunyikan kuku. pertama kali nak ngorat perangai baik macam haram. tup tup dah dapat esok transpom jadi rimau, kaki pukul, kontrol dan macam2. hati2 dgn manusia camni.

muka tak seberapa, janji manusia tu baik dan penyayang. jangan pulak pilih encik otot besar yang macho tapi otot kuat belasah rupanya.. sikit nak jadi sebijik entri.. sory aku selalu banyak cakap

mengenaldiri said...

ngeee..
suka entri ni
:)

shahrul said...

tq...u are sweet to...hehe..anda di tag oleh saya..di

http://slibk.blogspot.com/2010/11/jawapan-for-dhiya.html

Ain Atika Zailani said...

blade= wasalam.hihi..maybe.sebelum jumpa orang yang betul kena lah hati2..kih2.
sasa= heh..ok lah tu. i xpayah buat entri lagi u dah tolong buatkan..
mengenal diri= thanks.=)

hamzah ian said...

betul jgk ape ko ckp.. ermm

HonEyBuNNy said...

heheh...setuju jugak!!

Ain Atika Zailani said...

hihi...thanks...=)

ahmad endo said...

leh blaja...hehehe

al-lavendari said...

que sera sera .. what will be will be !

fitri said...

oh. sgt betul yg sgt terdesak itu. hmmmm

cHempaka dewi said...

wah!!terlalu trdesak tuh mcm aku pnah wat!hahahaha!

She is f.A.z.A said...

tapi i kan u jenis yg rimas..
if slalo sgt sms, i akan rimas dan rimas :D

rieyana ynn said...
This comment has been removed by the author.
rieyana ynn said...

pasti awk akan berjmpa sesowg yg sesuai utk awak...;D p/s: yana ada tag awk...yana harap awk tak kisah...;D

Ain Atika Zailani said...

ahmad endo= haha..betul jugak..
al lavendari= betul.=)
fitri & chempaka= hihi..terasa dah..
faza= rimas kenapa?
ynn= amin...tapi entri ni bkan pasal saya tau..hihi..thanks sayang sebab tag saya.=)

Puteri Iqa Izyan said...

wah3..
bgs nsht ni :D

marina izzati said...

nice entry dear!
i loike! :)